Jobbigt

Även fast man vet att det är vanligt att barnet blir ledsen under inskolningen och även kanske ett tag framöver framför allt vid lämning.
Och är väl inte så konstigt egentligen.
Dem förstår inte riktigt vad som händer och klart dem helst vill vara med sin föräldrar. Tryggast så. ¨
Dem har ju inte hunnit bygga upp trygghet på förskolan på så kort tid.
Men ändå så känns det så himla jobbigt att gå när dem är ledsna. Gör ont i hjärtat :( Man känner sig liksom elak som bara går fast dem skriker efter en.
Men man måste ju ut och jobba o tjäna pengar och blir ju bra i slutändan.

Nu är Josef väldigt trygg på förskolan. Han har knappt tid att säga hej då till sin gamla mamma haha Och han pratar om sin fröknar o kompisar. Så det känns skönt =)


Idag skrev jag in mig på Arbetsförmedlingen. Så då söker man jobb igen då på allvar. Har sökt lite innan med. Och vart på intervju och så. Men nu måste man söka och redovisa och greja.
Han jag träffade idag var väldigt trevlig och hjälpsam. Och kommer få samma handledare som innan jag gick på föräldraledighet med Jacob så det är ju skönt.

Imorgon är dem båda lediga och vi tänkte ta oss till Öppna förskolan i Frötuna .Får passa på medans man är arbetslös.

Nää nu måste jag fixa lite med tvätt o så innan det är dags att åka och hämta dem små liven.

Hejs svejs!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0