Min lilla skrutt

Idag började Jacobs läpp darra o pluta när han såg fröknarna och kom på NEEJ mamma kommer ju lämna mig till dem. Blev ledsen innan nån fröken ens tagit honom.
Såå jobbigt <3 man vill bara ta med sin lille "bebis" hem igen. Men måste ju fortsätta ifall man har turen att få ett jobb. Då är det ju lika bra att han är inskolad och kanske börjat bli lite tryggare med dem på förskolan.

Josef har jättekul på förskolan nu. Leker på ett helt annat sätt med dem andra barnen nu.
Talet går sakta framåt. Fortfarande svårt med uttal och han byter ut bokstäver o så men såå härligt att det går framåt. Blir arg om man inte förstår vad han säger men är väl inte så konstigt.

Nu sitter jag med datorn i knät och kollar på snön och njuter av tystnaden haha
Jag har kollat igenom jobben på arbetsförmedlingen. Sökt lite o så. Var på en intervju förra veckan. Kändes bra så bara vänta och se. Hoppas verkligen på att få komma till intervju för ett annat jobb jag sökt. Det jobbet vore kanon =) Men man ska väl inte hoppas för mycket. Så man inte blir allt för besviken.
Men är bara söka på så kommer det väl ett lämpligt jobb nån gång =)
Mycket sommarjobb ute nu och är bara att söka dem med.
Men vore så underbart med ett fast jobb/fast inkomst.
Såå himla jobbigt, allting handlar liksom om pengar.

Hoppas det går bra för pojkarna på dagis.
Så svårt hur dem ska gå på dagis nu när jag inte jobbar.
Söker jobb, går på intervjuer och på arbetsförmedlingens möten.
Men vill ju inte att det ska bli för hattigt för Jacob heller.. han måste få en chans att bli trygg med fröknar och så.
Men vill inte att han ska behöva gå så mycket när jag ändå är hemma liksom.
Dels för att han är rätt lite och dels för jag vill ju passa på att umgås med barnen medans man inte har ett jobb att gå till.

Aja mycket funderingar. Men nu måste jag göra lite nytta här hemma också innan det är dags att hämta dem små =)

hejs svejs



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0